Моє портфоліо


Горська Оксана                                              Володимирівна
        
 працює на посаді вчителя музичного мистецтва з 23.08.1989 р.
За час роботи в школі проявила себе як висококваліфікований спеціаліст, який має високу науково-теоретичну підготовку, досконало володіє методикою викладання уроків музичного мистецтва, постійно впроваджуючи інноваційні технології  роботи, зокрема, особистісно зорієнтованого навчання, кредитно-модульного, розвивального навчання, дослідження творчості.

Педагогічне кредо 1 
"Відкрити в кожній дитині душу творця, дати їй змогу пробудитися і розквітнути".

Педагогічне кредо 2 
"Навчити більшого, аніж знаю і вмію сама"

Працюю над проблемою:
"Інноваційні підходи у формуванні навиків самостійної роботи учнів на уроках музичного мистецтва та розвиток  їх творчих здібностей у школах нового типу"

Актуальність досвіду зумовлена необхідністю:
n     внесення змін у розвиток музичного мистецтва,
n     пробудження національної свідомості української молоді,
n     формування гармонійно розвиненої творчої особистості, її самостійності,
яка базується на кращих зразках національної та світової музичної культури.
Сьогодні діюча програма з музики має тематичну побудову: всі теми - це  ніби східці, які ведуть учнів до оволодіння музичною культурою. 
В темах семестру послідовно розкриваються:                           
n     особливості музичної мови,
n     багатство і своєрідність її змісту,
n     зв'язок з іншими видами мистецтва,
n     особливості емоційного впливу музики на людину.
Провідна педагогічна ідея досвіду
n організувати навчально-виховну та пізнавальну діяльність
учнів,
n навчити розвивати творче мислення, голосові дані, пам’ять, уяву, фантазію, музичний
слух,
n навчити самостійно здобувати знання та застосовувати їх на практиці,
n вміти формулювати власну думку, аргументувати її, використовувати раніше отримані
знання в якості методу для одержання нових.
Сутність (технологія) досвіду:
n     музичне виховання покращує мову дітей,
n     сприяє формуванню пізнавальних та емоційно-мотиваційних функцій, найніжніших
почуттів, світу емоцій людини,
n     розвиває творчі здібності, комунікативність, позитивні якості характеру.
Провідні завдання музичної педагогіки:
1. Розвинути чутливість учнів до музики;
2. Ввести їх у світ краси й добра;
3. Відкрити в музиці животворне джерело людських почуттів і переживань;
4. Навчити дітей розумінню музики як мистецтва інтонованого змісту.
Шляхи розв`язання завдань музичної педагогіки:
n     Визначення кінцевої мети, завдань і методів музичного виховання дітей.
n     Вибір конкретної навчальної програми.
n     Необхідність міжособистісного контакту вчителя та учнів.
n     Сприйняття музики з власними переживаннями.
n     Створення умов для самостійного відкриття учнями естетичних цінностей твору
n     Виховання музичної культури в цілому.
Підходи при підготовці до уроків:
n     проектувальний (проектування навчальних цілей, практичних завдань, прогнозування
результатів діяльності),
n      конструктивний (розробка планів занять, обробка результатів, підготовка звітів),
n     організаційний (організація виконання робіт, їх контроль, естетична робота з учнями
та батьками),
n      гностичні вміння (формулювання пізнавальних задач, проблем, науковий пошук,
практична оцінка навчально-виховного процесу),
n     комунікативні вміння (встановлення контактів з учнями, батьками, колегами),
n     інформаційні (опрацювання навчальної, наукової, музичної інформації).
Головною метою моїх уроків   музичного  мистецтвав  є –
виховання музичної культури учнів як необхідної
частини їх духовної культури. 
Музичне мистецтво у школах нового типу:
n     На сучасному етапі існує багато спеціалізованих шкіл, які сприяють всебічному розвитку
учнів, формують красиву особистість.
n     В цих школах завжди проводяться експериментальні роботи, досліди.
n     Працюють тільки досвідчені, творчі вчителі й психологи.
n     Застосовуються інноваційні компютерні технології.
n     Експериментальна робота базується на психолого-педагогічних пріоритетах творчої
самореалізації особистості (учня і вчителя). У центрі експерименту – виховання і розвиток
творчих здібностей дітей і вчителів. Виділяють загальні здібності (евристичні, логічні,
креативні, комунікативні, енергетичні) і спеціальні (музичні, образотворчі, театральні й
хореографічні).
Саме таким закладом і є НВК “Спеціалізована школа І-ІІ ступенів – колегіум” № 3
У  суто педагогічному плані педагогічний експеримент органічно поєднує дві основні течії:
n     розробка і експериментальна перевірка принципів і різних моделей інтеграції мистецтва
із загальноосвітніми дисциплінами;
n     розробка, застосування і наукова оцінка різних версій модульного навчання.
    Ці два потоки зливаються, інтегруються у своєму кульмінаційному продукті – серії уроків чи міні-уроків як єдиної мистецької дії у просторі обраного навчального модуля.
         Структурні компоненти моїх уроків музичного мистецтва:
Музичне сприймання та аналіз твору,
Елементарне музикування,
Засвоєння музичних понять і термінів,
Вокальна та ритмічна імпровізація,
Пластична імпровізація та фізкультхвилинки,
Виконання пісень.
Основні види діяльності на уроках музичного мистецтва:
Художньо-естетичне сприймання музики українських та зарубіжних композиторів у широкому діапазоні її видів, жанрів і форм та інтерпретації інтонаційно-образного змісту прослуханих творів у процесі колективних обговорень і дискусій (“Музична література”).

Набуття вокально-хорових навичок у процесі виконання пісень (“Хоровий спів”).

Гра на музичних інструментах: сопілка, кобза, ф-но, ударно-шумові (“Музичний інструмент”).

Практичне засвоєння основних музичних понять та необхідної музичної темінології, усвідомлення особливостей музичної мови, специфіки вираження художньої інформації в музиці (“Сольфеджіо”).
Використання ІКТ в навчально-виховному процесі, особливо на уроках музичного мистецтва, дає можливість для  отримання учнями великої кількості інформації та сприяє підвищенню інтересу до навчання.
Проведення уроків з використанням ІКТ дає можливість:
*   Використовувати презентації Microsoft PowerPoint
*   Інтерактивні музичні ігри
*   Використовувати ПК як засіб для демонстраціїї наочностей (фотогалереї, віртуальні
подорожі в музей, на концерти, твори живопису, портрети композиторів, тощо)
*   Прослуховувати музичні твори різних форматів
*   Виконання пісень караоке (регулювання швидкості і тональності пісні)
*   Демонстрація фрагментів та перегляд відеофільмів, концертів, опер, балетів, мюзиклів,
конкурсів
*   Ф-на клавіатура може звучати як будь який інструмент симфонічного оркестру
*   Швидке вивчення нотної грамоти (учитель друкує ноти – учні вивчають їх, 
використовуючи спеціальні програми)
*   Можливість знайти в мережі Інтернету будь яку інформацію та зображення до уроків
*   Розкриття творчого потенціалу учнів (створення власних відеокліпів, спроби стати
діджеями)
*   Проводити групове, індивідуальне опитування учнів (тестування, кросворди, тощо)
Використання ІКТ на уроках музичного мистецтва дає можливість досягнення наступних педагогічних цілей:
*    підтримка групових та індивідуальних форм навчання в умовах класно-урочної системи
організації навчального процесу;
*    створення комфортних умов комп’ютерної підтримки традиційних і новаторських
технологій навчання;
*    підвищення пізнавального інтересу учнів;
*    забезпечення диференційованого підходу до вивчення предмету;
*    структуризація змісту навчання та активізації опорних знань.
Можна стверджувати, що пропонована система роботи   дає позитивні результати:
nПідвищується мотивація навчальної діяльності;
nРозвиваються творчі здібності дитини, активізується увага, формується критичний
самоаналіз;
nПробуджується національна свідомість школярів, стверджується гармонійно розвинена
особистість;
nРозвиваються певні професійні якості майбутніх фахівців: почуття відповідальності, вміння
працювати в колективі, культура мовлення, висловлювати та відстоювати свою думку,
враховувати погляди інших;
nСтимулюється творча діяльність, мислення, працьовитість і наполегливість у досягненні
мети.
Результативність:
n  в учнів зростає інтерес до вивчення музичного мистецтва, яке дає людині поштовх до
внутрішнього переживання і уяви, що викликає бажання передавати музику в дії, міміці,
жестах, рухах, співі, грі, створенні нових художніх образів;
n  навчальні досягнення учнів переважно на достатньому та високому рівнях;
n сформованість в учнів цілісного наукового світогляду, загальнонаукової, комунікативної та
соціальної компетенції, життєво-творчої мотивації;
n дитина творить словом, черпаючи в навколишньому світі матеріал для нових уявлень і
роздумів;
nсаме музичне виховання є могутнім засобом, який сприяє всебічному і гармонійному
розвитку особистості.
Висновки
Серед предметів естетичного циклу музика найбільше стимулює до творчої діяльності.
 Музика – могутнє джерело думки. Без музичного виховання неможливий повноцінний розумовий розвиток дитини.
      Першоджерелом музики є не тільки навколишній світ,    а й сама людина, її духовність, мислення і мова. Музичний образ по-новому розкриває перед людьми особливості предметів і явищ дійсності.

З 2013 року організувала і веду вокальний ансамбль "Перлинка". 

На даний момент колектив нараховує 20 учнів початкової школи,
в їх репертуарі 20 готових пісень і виступи на найрізноманітніших
фестивалях, конкурсах і концертах: "Сурми звитяги", "Тобі моя
слава!", "Родинне джерело", концерти для учасників АТО,
Вишиванки, День міста, День Незалежності України, тематичні
вечори Франка, Шевченка, рідної мови та багато інших

Немає коментарів:

Дописати коментар