Горська Оксана Володимирівна
працює на посаді вчителя музичного мистецтва з 23.08.1989 р.
За час роботи в школі проявила
себе як висококваліфікований спеціаліст, який має високу науково-теоретичну
підготовку, досконало володіє методикою викладання уроків музичного мистецтва,
постійно впроваджуючи інноваційні технології роботи, зокрема, особистісно зорієнтованого
навчання, кредитно-модульного, розвивального навчання, дослідження творчості.
Педагогічне кредо 1
Педагогічне кредо 1
"Відкрити в кожній дитині душу творця, дати їй змогу пробудитися і розквітнути".
Актуальність досвіду зумовлена необхідністю:
Педагогічне кредо 2
"Навчити більшого, аніж знаю і вмію сама"
Працюю над проблемою:
"Інноваційні підходи у формуванні навиків самостійної роботи учнів на уроках музичного мистецтва та розвиток їх творчих здібностей у школах нового типу"
Актуальність досвіду зумовлена необхідністю:
n внесення змін у розвиток
музичного мистецтва,
n пробудження національної
свідомості української молоді,
n
формування гармонійно розвиненої творчої особистості, її
самостійності,
яка базується на кращих зразках національної та світової
музичної культури.
Сьогодні діюча програма з музики має тематичну побудову: всі теми - це ніби
східці, які ведуть учнів до оволодіння музичною культурою.
В темах семестру послідовно розкриваються:
n особливості музичної
мови,
n багатство і своєрідність
її змісту,
n зв'язок з іншими видами
мистецтва,
n особливості емоційного
впливу музики на людину.
Провідна педагогічна ідея досвіду
n організувати
навчально-виховну та пізнавальну діяльність
учнів,
n навчити розвивати творче
мислення, голосові дані, пам’ять, уяву, фантазію, музичний
слух,
n навчити самостійно
здобувати знання та застосовувати їх на практиці,
n вміти формулювати власну думку, аргументувати її,
використовувати раніше отримані
знання в якості методу для одержання нових.
Сутність (технологія) досвіду:
n музичне виховання
покращує мову дітей,
n сприяє формуванню
пізнавальних та емоційно-мотиваційних функцій, найніжніших
почуттів, світу
емоцій людини,
n
розвиває творчі здібності, комунікативність, позитивні
якості характеру.
Провідні завдання музичної педагогіки:
1. Розвинути чутливість учнів до музики;
2. Ввести їх у світ краси й добра;
3. Відкрити в музиці животворне джерело людських
почуттів і переживань;
4. Навчити дітей розумінню музики як мистецтва
інтонованого змісту.
Шляхи розв`язання завдань музичної педагогіки:
n Визначення кінцевої мети,
завдань і методів музичного виховання дітей.
n Вибір конкретної
навчальної програми.
n Необхідність
міжособистісного контакту вчителя та учнів.
n Сприйняття музики з
власними переживаннями.
n Створення умов для
самостійного відкриття учнями естетичних цінностей твору
n Виховання музичної
культури в цілому.
Підходи при підготовці до уроків:
n
проектувальний (проектування навчальних цілей, практичних
завдань, прогнозування
результатів діяльності),
n
конструктивний
(розробка планів занять, обробка результатів, підготовка звітів),
n
організаційний (організація виконання робіт, їх контроль,
естетична робота з учнями
та батьками),
n
гностичні вміння
(формулювання пізнавальних задач, проблем, науковий пошук,
практична оцінка
навчально-виховного процесу),
n
комунікативні вміння (встановлення контактів з учнями,
батьками, колегами),
n інформаційні (опрацювання
навчальної, наукової, музичної інформації).
Головною метою моїх уроків
музичного мистецтвав є –
виховання музичної культури учнів як необхідної
частини їх духовної культури.
Музичне мистецтво у школах нового типу:
n
На сучасному етапі існує багато
спеціалізованих шкіл, які сприяють всебічному розвитку
учнів, формують красиву
особистість.
n
В цих школах завжди проводяться
експериментальні роботи, досліди.
n
Працюють тільки досвідчені,
творчі вчителі й психологи.
n
Застосовуються інноваційні комп’ютерні технології.
n Експериментальна
робота базується на психолого-педагогічних пріоритетах творчої
самореалізації
особистості (учня і вчителя). У центрі експерименту – виховання і розвиток
творчих здібностей дітей і вчителів. Виділяють загальні здібності (евристичні,
логічні,
креативні, комунікативні, енергетичні) і спеціальні (музичні,
образотворчі, театральні й
хореографічні).
Саме таким закладом і є НВК “Спеціалізована школа
І-ІІ ступенів – колегіум” № 3
У суто педагогічному плані
педагогічний експеримент органічно поєднує дві основні течії:
n
розробка і експериментальна
перевірка принципів і різних моделей інтеграції мистецтва
із загальноосвітніми
дисциплінами;
n
розробка, застосування і
наукова оцінка різних версій модульного навчання.
Ці два
потоки зливаються, інтегруються у своєму кульмінаційному продукті – серії
уроків чи міні-уроків як єдиної мистецької дії у просторі обраного навчального
модуля.
Структурні
компоненти моїх уроків музичного мистецтва:
Музичне сприймання та
аналіз твору,
Елементарне
музикування,
Засвоєння музичних
понять і термінів,
Вокальна та
ритмічна імпровізація,
Пластична імпровізація
та фізкультхвилинки,
Виконання пісень.
Основні види діяльності на уроках
музичного мистецтва:
Художньо-естетичне сприймання музики українських та зарубіжних композиторів
у широкому діапазоні її видів, жанрів і форм та інтерпретації
інтонаційно-образного змісту прослуханих творів у процесі колективних
обговорень і дискусій (“Музична
література”).
Набуття вокально-хорових навичок у процесі виконання пісень (“Хоровий спів”).
Гра на музичних інструментах: сопілка, кобза, ф-но, ударно-шумові (“Музичний інструмент”).
Практичне засвоєння основних музичних понять та необхідної музичної
темінології, усвідомлення особливостей музичної мови, специфіки вираження
художньої інформації в музиці (“Сольфеджіо”).
Використання ІКТ в
навчально-виховному процесі, особливо на уроках музичного мистецтва, дає
можливість для отримання учнями великої
кількості інформації та сприяє підвищенню інтересу до навчання.
Проведення уроків з використанням ІКТ дає можливість:
Використовувати
презентації Microsoft PowerPoint
Інтерактивні музичні ігри
Використовувати ПК як
засіб для демонстраціїї наочностей (фотогалереї, віртуальні
подорожі в музей,
на концерти, твори живопису, портрети композиторів, тощо)
Прослуховувати музичні
твори різних форматів
Виконання пісень караоке
(регулювання швидкості і тональності пісні)
Демонстрація фрагментів
та перегляд відеофільмів, концертів, опер, балетів, мюзиклів,
конкурсів
Ф-на клавіатура може
звучати як будь який інструмент симфонічного оркестру
Швидке вивчення нотної
грамоти (учитель друкує ноти – учні вивчають їх,
використовуючи спеціальні
програми)
Можливість знайти в
мережі Інтернету будь яку інформацію та зображення до уроків
Розкриття творчого
потенціалу учнів (створення власних відеокліпів, спроби стати
діджеями)
Проводити групове, індивідуальне
опитування учнів (тестування, кросворди, тощо)
Використання ІКТ на
уроках музичного мистецтва дає можливість досягнення наступних педагогічних
цілей:
підтримка групових та
індивідуальних форм навчання в умовах класно-урочної системи
організації
навчального процесу;
створення комфортних умов
комп’ютерної підтримки традиційних і новаторських
технологій навчання;
підвищення пізнавального
інтересу учнів;
забезпечення
диференційованого підходу до вивчення предмету;
структуризація змісту
навчання та активізації опорних знань.
Можна стверджувати, що
пропонована система роботи дає
позитивні результати:
nПідвищується мотивація
навчальної діяльності;
nРозвиваються творчі
здібності дитини, активізується увага, формується критичний
самоаналіз;
nПробуджується національна
свідомість школярів, стверджується гармонійно розвинена
особистість;
nРозвиваються певні
професійні якості майбутніх фахівців: почуття відповідальності, вміння
працювати в колективі, культура мовлення, висловлювати та відстоювати свою
думку,
враховувати погляди інших;
nСтимулюється творча діяльність, мислення, працьовитість і
наполегливість у досягненні
мети.
Результативність:
n в учнів зростає інтерес
до вивчення музичного мистецтва, яке дає людині поштовх до
внутрішнього
переживання і уяви, що викликає бажання передавати музику в дії, міміці,
жестах, рухах, співі, грі, створенні нових художніх образів;
n навчальні досягнення
учнів переважно на достатньому та високому рівнях;
n сформованість в учнів
цілісного наукового світогляду, загальнонаукової, комунікативної та
соціальної
компетенції, життєво-творчої мотивації;
n дитина творить словом,
черпаючи в навколишньому світі матеріал для нових уявлень і
роздумів;
nсаме музичне виховання є могутнім засобом, який сприяє
всебічному і гармонійному
розвитку особистості.
Висновки
Серед предметів
естетичного циклу музика найбільше стимулює до творчої діяльності.
Музика – могутнє джерело думки. Без музичного
виховання неможливий повноцінний
розумовий розвиток дитини.
Першоджерелом музики є не тільки навколишній світ, а й сама людина, її духовність, мислення і
мова. Музичний образ по-новому розкриває перед людьми особливості предметів і
явищ дійсності.
З 2013 року організувала і веду вокальний ансамбль "Перлинка".
На даний момент колектив нараховує 20 учнів початкової школи,
в їх репертуарі 20 готових пісень і виступи на найрізноманітніших
фестивалях, конкурсах і концертах: "Сурми звитяги", "Тобі моя
слава!", "Родинне джерело", концерти для учасників АТО,
Вишиванки, День міста, День Незалежності України, тематичні
вечори Франка, Шевченка, рідної мови та багато інших
На даний момент колектив нараховує 20 учнів початкової школи,
в їх репертуарі 20 готових пісень і виступи на найрізноманітніших
фестивалях, конкурсах і концертах: "Сурми звитяги", "Тобі моя
слава!", "Родинне джерело", концерти для учасників АТО,
Вишиванки, День міста, День Незалежності України, тематичні
вечори Франка, Шевченка, рідної мови та багато інших
Немає коментарів:
Дописати коментар