Документи

Закон України "Про загальну середню освіту" - Державний стандарт загальної середньої освіти.http://dneprtest.dp.ua/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=45%3Azakonprozagserosvitu&catid=37%3Alaws&limitstart=5


ПРОГРАМА "МИСТЕЦТВО" 5-9 КЛАСИ

МИСТЕЦТВО. 5 – 9  КЛАСИ. ПРОГРАМА ДЛЯ ЗАГАЛЬНООСВТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ АВТОРІВ Л.МАСОЛ, О.КОВАЛЕНКО,  Г. СОТСЬКА, 
Г. КУЗЬМЕНКО, Ж. МАРЧУК ТА ІН. - КИЇВ, 2012. ЗАТВЕРДЖЕНО МОНМСУ (НАКАЗ МОНМСУ ВІД 06.06.2012 Р.  № 664)http://mmomusicmel.blogspot.com/p/blog-page_20.html

Про структуру 2016/2017 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів

Лист МОН № 1/9-296 від 09.06.2016 рокуhttp://osvita.ua/legislation/Ser_osv/51595/

Програми з профільних предметів для спеціалізованих загальноосвітніх шкіл музичного профілюhttp://e-ranok.com.ua/ua/product/programi-z-proflnix-predmetv-dlya-spetsalzovanix-zagalnoosvtnx-shkl-myzichnogo-proflyu.html



Державні вимоги  щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів з музичного мистецтва у 1-4 класах     
1 клас
Тема 1. Про що розповідає музика
Учень має уявлення про: музику як мистецтво, що розповідає про життя людей і навколишній світ мовою звуків; 
вокальну та інструментальну музику; музичні звуки (високі й низькі, довгі та короткі, гучні й тихі), окремі музичні інструменти; 
       розрізняє на слух: звучання окремих музичних інструментів; вокальну та інструментальну музику;
розуміє визначення понять: композитор, виконавець, слухач, мелодія, супровід, пісня, колискова тощо;
дотримується правил: поведінки в музичному класіслухання музики та співуелементарного музикування.

Тема 2. Музика навколо нас
Учень має уявлення про: музику як мистецтво, що розповідає про життя людей і навколишній світ мовою звуків;головні ознаки найпростіших типів музики (пісні, танцю, маршу); народну і композиторську музику; окремі музичніінструменти; способи гри на дитячих музичних інструментах; українські народні пісні, найвідоміші танці;  музичні казкові образи;
розрізняє на слух: вокальну та інструментальну музику; яскраво виражені пісенні, танцювальні, маршові твори;
пояснює: значення термінів, які використовуються на уроці.
2 клас
Тема 1Типи музики 
Учень має уявлення про: основні типи музики; виражальні засоби пісні, танцю і маршу; відмінності в характері музики пісні, танцю і маршу; різновиди маршів, пісень і танців;
розрізняє на слух: різновиди маршів, пісень і танців;
орієнтується у поняттях: композитор, виконавець, слухач, симфонічний оркестр;
усвідомлює: роль композитора, виконавця, слухача у  створенні, виконанні та сприйнятті музики; 
уміє: визначати настрій  і характер музичних творів різних типів; виразно виконувати пісні; виражати характер і настрій  музики в пластичних рухах; грати на елементарних музичних інструментах; створювати простий ритмічний супровід до пісень;

Тема 2. Виражальне та зображальне в музиці
Учень має уявлення про: життя як джерело музичного мистецтва; виражальні та зображальні можливості музики;  спільні та відмінні риси між мовою і музикою;
розуміє: різницю між виражальними та зображальними можливостями музики;  зміст музичних творів, які звучали у класі;
уміє: визначати емоційний зміст музичних творів, висловлювати свої враження від них; виразно виконувати пісні; оцінювати спів власний  та однокласників; виражати характер і настрій  музики в пластичних рухах;

Тема 3. Основні музичні жанри
Учень має  уявлення про: оперу, балет, симфонію, концерт, симфонічний оркестр;
розуміє: визначення понять: п’єса, опера, балет, симфонія, концерт, ансамбль, оркестр, хор  тощо; зміст музичних творів, які звучали у класі; роль музичної мови як виразника образного змісту твору;
обґрунтовує:  належність твору до певного жанру;
вміє: визначати емоційний зміст музичних творів, висловлювати свої враження від них; висловлювати власне ставлення до музичних творів; виразно виконувати пісні, теми персонажів дитячих опер;  оцінювати спів власний  та однокласників;

Тема 4. Мова музики
Учень має уявлення про: особливості музичної мови, її елементи; роль та значення мелодії і супроводу в музичних творах;  зв’язок між мелодією і характером музики;
розуміє: роль і значення основних засобів  музичної виразності: мелодії, супроводу, ритму, 
вміє: розрізняти окремі елементи музичної мови; виявляти пісенність, танцювальність, маршовість в інструментальних творах; оцінювати спів власний  та однокласників; виразно виконувати пісні.

3 клас
Тема 1Основні властивості музики: пісенність, танцювальність, маршовість – 8 годин
Учень має уявлення про: пісенність, танцювальність і маршовість як найважливіші властивості музики; пісенність як особливість музики, не обов’язково призначеної для співу; танцювальність як особливість музики, не обов’язково призначеної для танців; маршовість як особливість музики, під яку не обов’язково крокувати;
вміє: диференціювати звуковий потік, виділяти  у творах елементи пісенності, танцювальності й маршовості; оцінювати спів власний  та однокласників;
порівнює: жанрові ознаки  музичних творів, знаходить у них спільнейі відмінне;
виразно виконує: пісні, дотримуючись основних правил співу;
користується: музичною термінологією (у межах програмового матеріалу);
   
Тема 2. Інтонація
Учень має уявлення про: спільність розмовної і музичної мов;  музичну інтонацію як основу музики; „зерно”- інтонацію як найменшу смислову частинку музики; зображальні та виражальні інтонації; ритмічні інтонації; вплив тембру на яскравість інтонації; мелодію як інтонаційно-смислове утворення;
порівнює: запитальні, стверджувальні, окличні інтонації, інтонацію скоромовки в мові та музиці;
виражальні та зображальні інтонації;
вміє: виділяти  в мелодії „зерно”- інтонацію; імпровізувати на задану „зерно”- інтонацію; оцінювати спів власний  та однокласників;

Тема 3Розвиток музики  
Учень має уявлення про: музику як мистецтво, що не існує без розвитку; прийоми розвитку музики; виконавський розвиток;
сюжетний розвиток; інтонаційно-мелодичний розвиток; варіаційний розвиток; жанровий розвиток;ладовий розвиток; прийоми симфонічного розвитку;
порівнює: різні прийоми розвитку музики;
називає: музичні твори, що звучали у класі, та їх авторів;
висловлює:власне ставлення до змісту музичних творів;
вміє:оцінювати спів власний  та однокласників;
виразно виконує: пісні, дотримуючись основних правил співу;

Тема 4. Музична форма
Учень має уявлення про: одночастинну будову твору; зв’язок зміни частин зі зміною характеру і змісту твору; дво- і тричастинну форми; рондо і варіації; куплетну форму; найважливіші принципи будови музики;
 порівнює: твори різної форми;
обґрунтовуєформу музичного твору;

4 клас
  Тема  1. Музика мого народу 
       Учень/учениця має уявлення проджерела і традиції української народної музичної творчості; найхарактерніші риси української народної музики; спільне й відмінне в народній та професійній творчості; колискові пісні й дитячий фольклор; 
календарно-обрядові пісні; троїсті музики як тип інструментального ансамблю; жартівливі й жартівливо-танцювальні пісні, коломийки; історичні та ліричні пісні; українську народу думу;  
       називає: музичні твори, що звучали у класі, та їх авторів/авторок;
      порівнює: сучасні, народні й професійні пісні;
      обґрунтовує: належність пісні до народної, професійної або  професійної в народному дусі;
      висловлює: власне ставлення до змісту музичних творів;
      вміє: оцінювати спів власний  та однокласників/однокласниць;
      виразно виконує: пісні, дотримуючись основних правил співу;
      користується: музичною термінологією (у межах програмового матеріалу);
       дотримується  правил: поведінки у класі, на концерті, в театріслухання музики, співу.

Тема  2. Музика єднає світ
      Учень/учениця має уявлення про: народну музику і композиторські твори різних народів, календарно-обрядові пісні різних народів 
      називає: музичні твори, що звучали у класі, та їх авторів;
      порівнюєпісні різних народів на спільну тематику або сюжети;
      висловлює: власне ставлення до народної музики різних народів;
      вміє: оцінювати спів власний  та однокласників; танців створювати темброво-ритмічний супровід до  класичних, сучасних та народних творів,створення театралізацій.
      виразно виконує: пісні, дотримуючись основних правил співу;
      користується: музичною термінологією (у межах програмового матеріалу);
     дотримується  правил: поведінки у класі, на концерті, в театрі;  слухання музики, співу.

ДЛЯ СКЛАДАННЯ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНОГО ПЛАНУВАННЯ ВИКОРИСТАНО:
Державний стандарт початкової загальної освіти. (Постанова Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 р. № 462)
·        Навчальна програма, затверджена МОН України (наказ від 12.09.2011 № 1050): «Музичне мистецтво» 1-4 класи авт. Л. А. Хлєбнікова, Дорогань Л. О., Івахно І. М., Кондратова Л. Г., Корнілова О. В., Лобова О. В., Міщенко Н. І.; «ВД «Освіта», 2012 р.
Тематична структура програми «Музичне мистецтво» 1-4 класи 35 год на рік (1 год на тиждень


Немає коментарів:

Дописати коментар