Горська Оксана Володимирівна
Авторська програма з музичної літератури для учнів 5-9 класів для шкіл музичного профілю
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Поглиблене вивчення
музики в загальноосвітній школі через художні образи
музичного мистецтва виховує культуру почуттів дитини, має певний вплив на
формування її поглядів, переконань.
Програма з музичної
літератури для учнів 5-9 класів враховує національні, музично-педагогічні традиції та сучасний розвиток музичної культури в
Україні та за її межами.
Естетичне виховання нашої
молоді вимагає сьогодні особливої уваги. Викликаючи естетичні переживання,
музика не тільки спрямовує емоції та активізує мислення, а й позитивно впливає
на всі інші сторони психічної діяльності людини, пробуджуючи творчі сили, уяву,
фантазію.
Головна мета: виховати в системі
шкільної освіти особистісний розвиток учня, його емоційно-естетичній досвід під
час сприймання творів музичного мистецтва та вивчення життєвого й творчого
шляху композиторів теперішніх та минулих століть.
Основне завдання: навчити учнів відчувати
духовну красу музики, її неповторність, невичерпність, різноманітність.
Переорієнтовувати учнів на обдумане прийняття мистецтва, де музичний твір
виступає як цілісний художній об’єкт.
Основою в сфері музичних
інтересів виступає творчість композиторів стародавніх часів, класиків, наших
сучасників і фольклорна спадщина.
Загальна мета:
-
збагачення емоційно-естетичних смаків, формування
культури почуттів,
-
вивчення музичних термінів та основних музичних понять,
-
засвоєння видів та жанрів музичного мистецтва у різні
періоди розвитку музики,
-
виховання музичних інтересів, смаків, уподобань,
-
систематичний розвиток в учнів образного мислення.
Програма включає такі основні блоки:
1.
Художньо-естетичне сприйняття музики в українських та
зарубіжних творах різних часів, видів, жанрів і форм та колективне обговорення
прослуханого у формі дискусій та вікторин.
2.
Засвоєння основних музичних понять та термінів,
специфічні вираження художньо-емоційної інформації в музиці.
3.
Забезпечення учнями елементарного знання про творчих шлях
окремих композиторів, їх культурний вклад в розвиток музичного мистецтва
суспільства.
4.
Уявлення та знання про музичну народну обрядовість, її
історію та роль у житті людей. Взаємопроникнення різних видів мистецтв у
відображенні життєвих образів, фольклорних жанрів: дум, історичних,
жартівливих, танцювальних, ліричних, колискових, соціально-побутових пісень.
5.
Порівняння творів визначних композиторів, представників
різних національних культур щодо специфіки відображення життя народу в
сучасному суспільстві.
6.
Орієнтування в поняттях: джаз, блюз, рок, поп-музика.
Усвідомлення значення музичної драматургії та культури народів Сходу (Індія,
Китай, Турція) як відображення життєвих явищ у їх взаємодії.
7.
Аналіз музичних стилів, з’ясування значення того чи іншого
напрямків у контексті соціально-історичного розвитку.
8.
Особливості музичної мови,
інструментарію, манер виконання тощо.
Програма зі спецпредмету «Музична
література» поділяється на :
«Українська музична література» -
для учнів 5 – 7 класів (1 година на тиждень, всього 105 годин);
«Зарубіжна музична література» -
для учнів 8 класів (1 година на тиждень, всього 35 годин);
«Світова музична культура» -
для учнів 9 класів (1 година на тиждень, всього 35 годин).
Весь курс розрахований на 175 годин.
Опорний конспект з Української музичної літератури для учнів 5 класів музичного профілю
https://drive.google.com/open?id=0BxnZWmpSC2moX0tPdFcyQk5TN1k
Опорний конспект з Української музичної літератури для учнів 6 класів музичного профілю
https://drive.google.com/file/d/0BxnZWmpSC2moZXhIOHlLUFNGY2M/view?usp=sharing
Опорні конспекти з Української музичної літератури для учнів 7 класів музичного профілю
https://drive.google.com/file/d/0BxnZWmpSC2moanRKVXAwVlRIYVk/view?usp=sharing
Опорні конспекти з Зарубіжної музичної літератури для учнів 8 класів музичного профілю
https://drive.google.com/file/d/0BxnZWmpSC2moamVmYjRNX09iNVk/view?usp=sharing
Опорні конспекти з Історії музичного мистецтва для учнів 9 класів музичного профілю
https://drive.google.com/file/d/0BxnZWmpSC2moenJwUUtMa2JLQ1E/view?usp=sharing
Немає коментарів:
Дописати коментар